Thursday 6 March 2014

Ku biar kalam berbicara.


6 Mac 2014.

Awak,
kelak saya akan pergi.
Menghitung hari.
Menunggu tibanya hari.

Namun --
hingga kini,
dikau masih tidak ketahui.
Masihkah kau peduli?

Andai --
saya tiada disini,
masihkah awak ingat pada saya?
masih ada doa yang dititip?

Biar
masa yang menentukan.
Biar
detik pantas berlalu meninggalkan.

Terlalu banyak,
luahan yang ingin dikongsi bersama.
Seperti hari-hari dulu
tatkala suka dan duka bersama.

Rindu pada kenangan.

Awak,
kelak bilamana kita buat haluan masing-masing,
moga awak tak lupa saya.

Meskipun,
hanya sekali terdetik didalam hati.

Melupakan awak
bukan semudah perkara yang bisa
dibayangi insan lain.

Sakit.
Teramat sakit.

But,
at the end of the day.
I smile.
It doesnt mean that I've forget you.
But,
i have to.

Let you go.
even when my heart still loving you.

Awak, awak dan awak.
Andai kelak saya tiada disisi.

Jaga diri.
Jaga hati.
Jaga pemakanan.
Jaga iman.

Jadi anak yang berguna buat ibubapa.
Jadi hambaNya yang sentiasa bersyukur & sabar dalam apa jua.
Jadi kawan yang sering mendoakan meskipun terpisah jauh.

Fi hifzillah semua.
Qawiy lillahi ta'ala.

Kenang daku dalam doa.
Aasif jiddan.


No comments:

Post a Comment